Facebook annoncering

Nå din målgruppe blandt 3,9 mio. danskere med annoncering på Facebook. Facebooks skarpe segmenteringsmuligheder sikrer dig øget kendskab, flere leads og boostet salg til lavere priser end via andre medier. Kontakt os for en uforpligtende snak om dit Facebook potentiale nu.

Erfaring fra +2.600 kampagner

Facebook annoncering er let at lære, men svært at mestre. Få professionel hjælp til at opsætte og optimere din annoncering på Facebook. Vi har erfaring fra 2.600 kampagner og udregner det cost per lead eller cost per sale, som vil maksimere dit afkast. Hvor andre har en sporadisk tilgang til optimering, bruger vi en optimeringskalender med metoder og værktøjer opbygget over mange år.

Vores tilgang til Facebook annoncering

Facebook annoncering kan umiddelbart virke let. Men det kræver tid, dedikation og meget analyse at sikre kontinuitet i både trafikkvalitet og volumen, så du altid får størst afkast af dit budget.
1

Indsigt i din forretning

Første skridt er indsigt i din forretning. Vi diskuterer dine produkter og ydelser, fordele, målgrupper, købsadfærd og mål. Har du ikke allerede personas på din målgruppe, sætter vi segmenter op i Google Analytics. Med segmenter kan vi benchmarke forskellige køn, aldersgrupper og interesser. Det giver os et godt fundament for at udvikle effektive kampagner målrettet præcist mod interesserede brugere.
2

Udvikling af annoncestrategi

Facebook har mange kampagnetyper – leadannoncer, tilbud, retargeting, dynamiske annoncer, annoncer til lokalt kendskab, Messenger Ads og Instagram annoncering. Læg hertil et væld af forskellige kampagnemål, formater og målgrupper. Hvordan kampagner opsættes og segmenteres er meget afgørende for succes. Heldigvis har vi erfaringen til at udvikle og eksekvere den helt rette annoncestrategi på Facebook for dig.

Design & kampagneopsætning

Annoncering på Facebook er visuelt båret. Selv hvis alt andet er perfekt, vil dine annoncegrafikker have stor indflydelse på dine resultater. Vi designer grafikker, som er engagerende og opnår høje klik- og konverteringsrater. Gennem løbende udskiftning af grafikker og oprettelse af nye kampagner, kører vi A/B splittests og undgår “ad fatigue”. Det øger kontinuerligt dine resultater, mens konverteringsprisen minimeres over tid.
4

Analyse & optimering

Performance af Facebook annoncering måles på over 60 forskellige parametre. Hvilke der er vigtige for dig afhænger af dine mål og kampagnetyper. Vi bruger tid og kræfter på at analysere den store mængde data fra dine kampagner til at optimere din annoncekonto og dine Facebook annoncer. Det indbefatter også test af nye ideer, målgrupper og strategier, som kan øge dit annonceafkast yderligere.

Avanceret segmentering

Facebook kender deres brugere bedre end nogen anden virksomhed. Som annoncør får man adgang til at bruge den store mængde data til skarp målretning af dine annoncer. Det sikrer, at du kun betaler for at få vist annoncer til brugere, som sandsynligvis er interesseret i dine produkter eller ydelser. Nedenfor er et udsnit af de mange segmenteringsmuligheder:

Alder, køn, lokation

Forholdsstatus

Indkomst

Uddannelse

Boligtype

Hobbyaktiviteter

Job / Branche

Købsadfærd

Rejseadfærd

Online adfærd

Facebook likes

Website besøg

Facebook retargeting

I gennemsnit gennemfører kun 2% af alle besøgende et køb eller et andet konverteringsmål. Det efterlader et stort uudnyttet potentiale blandt de resterende 98% af dine besøgende. De har allerede vist interesse, men endnu ikke taget affære. Derfor er målretning mod tidligere besøgende ikke alene billigt og effektivt. Det er absolut kritisk, hvis du vil have succes og øget vækst online.
Facebook retargeting og remarketing annoncering

  • 3,9 mio. eller 80% af danskerne er på Facebook
  • 92% af alle virksomheder, der annoncerer på sociale medier, annoncerer på Facebook
  • Målret med den mest præcise segmentering på markedet
  • Mange kampagnetyper: page likes, website trafik, køb i webshop og mere

  • 850.000 eller 24% af alle danskere bruger Instagram
  • Flest aktive brugere blandt unge mellem 12-29 år
  • 3 forskellige annonceformater: billede, video og karussel
  • Oplagt at kombinere med Facebook annoncering

  • Største sociale medie i Danmark næstefter Facebook
  • 2,2 mio. oprettede profiler, heraf en mindre overvægt af mænd
  • Flest brugere i aldersgruppen +35 år
  • Mest præcise B2B segmentering på markedet

  • 350.000 danske profiler, heraf 70.000 aktive på månedsbasis
  • Stor brugerinteresse for medier, samfund og politik
  • Boost dine posts med promoverede tweets og bliv set i nyhedsstrømmen
  • Twitter står for over 2,5% af det globale annoncemarked

Inkluderet i Facebook annoncering

Uanset om dit budget er øremærket til Facebook annoncering eller også allokeres til Google AdWords, Google Shopping eller søgemaskineoptimering, så kan vi hjælpe med at administrere og optimere din online markedsføring.

Hvis du ikke har opsat konverteringssporing på dit website, kan vi opsætte det for dig eller samarbejde med din udvikler om det. Vi sikrer, at konverteringssporingen implementeres korrekt og at dataen er valid.

Hvis vi overtager en eksisterende konto, hvor konverteringssporing allerede er opsat, så tester og validerer vi, at salgsdata som minimum bliver målt og rapporteret korrekt.

Faktisk vil vi slet ikke lancere nye kampagner, før vi er sikre på, at konverteringssporing er opsat korrekt.

Målretning mod tidligere besøgende via Facebook og andre sociale medier er meget effektivt.

Mange virksomheder ser en 2-3x stigning i klikrate og konverteringsrate sammenlignet med andre kampagner. Kombineres det med målretningsmetoder som f.eks. demografi kan resultatet ofte blive endnu bedre.

Vi implementerer alle relevante retargeting tags og opretter retargeting kampagner samt målgrupper.

Du ejer din data. Hver eneste byte.

Vi opsætter online rapportering med relevante nøgletal for dine kort- og langsigtede annonceringsmål på Facebook. Hvis du ønsker det, kan du også få tilsendt en rapport via e-mail med et fast interval efter eget ønske.

Din input og feedback er vigtig for langsigtet succes med Facebook annoncering.

Vi planlægger statusmøder med dig eller dit team på ugentlig eller månedlig basis efter behov. Her gennemgår vi nøgletal for dine kampagner og diskuterer nye strategier, initiativer og ideer.

Selvfølgelig er vi også altid tilgængelige på mail og telefon, men vi foretrækker at få faste møder i kalenderen.

Mere end et konsulenthus

Vi løser opgaver med ejers mindset, oprør mod status quo og et fokus på frontlinjen. Fra strategiudvikling i større koncerner til skalering af startups, så taler vores resultater for sig selv.

Få et uforpligtende opkald