Online marketingstrategi

Online marketing strategi

Nå ambitiøse mål med en online marketing strategi og få sund balance mellem organisk og betalt trafik. Vi tager udgangspunkt i din online kunderejse og arbejder med segmentering, målretning og positionering på tværs af digitale kanaler. Succes starter med planlægning.

Opnå vækst med online marketing

Mange bureauer er galt på den. De fokuserer på awards, flotte designs og tomme kalorier som Facebook likes, når de burde sikre dig flere nye kunder og at maksimere dit afkast. Vi udvikler effektive marketingstrategier i krydsfeltet mellem owned, earned og paid media, som skaber vækst i din forretning og får din telefon til at ringe. Vi er certificerede Google specialister med 15 års erfaring.
Digital markedsføringsstrategi

Designet ud fra din kunderejse

Konkurrencen online er hård. For at vinde skal du have en effektiv online marketingstrategi. Vi baserer din strategi på data og målretter initiativer til alle faser i din online kunderejse og salgstragt.
digital marketingsstrategi
icon-red-1

Tiltrække

Promovering i digitale kanaler – søgemaskiner, sociale medier, netværk, medier og blogs.
  • Unikke besøg
  • Værdi per besøg
  • Branding
icon-red-3

Konvertere

Kapitalisering via salgsteknikker, konverteringsoptimering, marketing automation og retargeting.
  • Konvertering til salg
  • Omsætning/profit
  • Gns. ordreværdi
icon-red-2

Engagere

Interesseskabelse med branding, kvalitetsindhold, klare værditilbud og gode brugeroplevelser.
  • Konvertering til lead
  • Tidsforbrug på website
  • Delinger

Fastholde

Glade kunder er nøglen til gentagne køb, social proof og anbefalinger. Start din markedsføring her.
  • Gentagne køb (livstidsværdi)
  • Kundetilfredshed
  • Anbefalinger

Hvorfor en online marketingstrategi?

Følgende problemer går igen, når virksomheder ikke har en klar og defineret online marketingsstrategi

Tilfældig marketingindsats

Virksomheder uden en digital marketingsstrategi med strategiske mål for deres online tilstedeværelse navigerer i blinde. Har du ikke digitale mål, er der stor sandsynlighed for, at du går glip af et større potentiale og ikke dedikerer den fornødne tid og ressourcer til at nå målene. Desuden kan det både være sjovt og motiverende at jagte mål.

Ingen viden om markedsandel online

Du kan have undervurderet efterspørgslen på dine produkter eller ydelser, hvis du ikke har lavet grundig markedsresearch. Hvad endnu værre er, at du måske ikke kender din branches online dynamikker. Digitale kanaler er meget forskellige fra traditionelle i forhold til kundeadfærd, konkurrence og kosteffektive vækstmuligheder.

Konkurrenter tager markedsandele

Hvis du ikke dedikerer den fornødne tid og ressourcer til digital markedsføring eller har en ad hoc tilgang uden retning, planlægning og mål, vil dine konkurrenter hurtigt begynde at tage af din andel af kagen.

Svage værditilbud online

Klart definerede værditilbud kan differentiere din virksomhed og dine produkter/ydelser i forhold til dine konkurrenter. Det giver skyhøje konverteringsrater og får nye som gamle kunder til at engagere sig og at blive.

Lille viden om online kunder

Det siges, at digital er det mest målbare og dataskabende medium nogensinde. Men Google Analytics og lignende værktøjer viser kun data på aggregeret niveau. Hvis du vil kende dine kunder, adressere deres behov og personalisere deres oplevelse, skal du bruge andre metoder.

Ikke-integrerede aktiviteter

Alt for ofte lever digitale aktiviteter i siloer. Det er nemt at samle alt digitalt i en klump hos IT eller et eksternt bureau – men selvfølgelig også mindre effektivt. De fleste er enige om, at digital marketing virker bedst, når det integreres med andre aktiviteter som traditionel markedsføring.

Utilstrækkeligt digitalt budget

Manglende viden og erfaring hos ledelsen medfører ofte, at det digitale budget ikke modsvarer vigtigheden og potentialet. Med en digital marketingstrategi følger svar på hv-spørgsmål og en køreplan til at nå målene. Det gør digital marketing til en investering snarere end en omkostning.

Ressourcespild på parallelle aktiviteter

Især i større virksomheder oplever man, at forskellige afdelinger hver især indkøber licenser til de samme systemer. Det ses også, at afdelinger bruger forskellige bureauer til at løse identiske opgaver og går glip af mængderabatter, fordi aktiviteterne ikke er koordineret.

Manglende agilitet til at holde sig på forkant

Agile virksomheder tjener tre gange så meget som deres bedste konkurrenter. Førende online virksomheder som Amazon, Google og Netflix implementerer konstant nye tiltag for at øge deres kundebase. Uden mål og et roadmap til at nå målene, bliver indsatsen i bedste fald sporadisk.

Ingen løbende optimering

De fleste med et website bruger Google Analytics, men de færreste har tid til at analysere og handle på den store mængde data. Når først du har en digital marketingstrategi på plads, som sikrer dig et godt udgangspunkt, kan du dernæst begynde at optimere dine aktivteter.

Mere end et konsulenthus

Vi løser opgaver med ejers mindset, oprør mod status quo og et fokus på frontlinjen. Fra strategiudvikling i større koncerner til skalering af ambitiøse startups fra 0 til 40 mio. kr. omsætning, så taler vores resultater for sig selv.

Nets
Rosendahls A/S
Creative Dock

Mere end et konsulenthus

Vi løser opgaver med ejers mindset, oprør mod status quo og et fokus på frontlinjen. Fra strategiudvikling i større koncerner til skalering af ambitiøse startups fra 0 til 40 mio. kr. omsætning, så taler vores resultater for sig selv.

Nets
Rosendahls A/S
Creative Dock